Úvod Archív článků

Neustálá oprava silnic a dálnic

21.07.2015

Řízení vozu může být radost i starost

Řízení vozu může být radost i starost. Například vyrážíme na delší cestu do Německa. Zde je rozdíl opravdu markantní. Pokud nejsme suverénní řidiči a máme v celku obyčejné auto, v rychlosti 130km/h na českých dálnicích to je nepříjemné. Hluk, přechody mezi panely, občasné díry. Koleje, které občas dělají problémy i kamionům, vy je vidíte před sebou a radši zpomalujete a doufáte, že se řidič kamionu vyspal a je zkušený. Toto jsou naše české silnice. Paradoxem je, že to platíme z našich daní.

A částky jsou to obrovské. Může být rozpoutána debata, kolik co stojí a kde se dá ušetřit. Ale pro normálního člověka představa částek jako 180mil (kilometr za 170-180 milionů korun) nebo 900mil (dálnice okolo Ostravy) je neuvěřitelná. Představte si jen půlku dát efektivně do zdravotnictví nebo školství. Je zvláštní, že nejvíce o tom, že nejsou finance, mluví ti, o kterých se pak dozvídáme, že mají statisícové platy. Tito lidé utrácejí miliardy. Je to zkrátka velmi drahá složka státního rozpočtu. A tak se ptám, jak je možné, že se utrácí tolik peněz a naše silnice rozhodně nevypadají jako silnice například v Německu. Ten přechod cítíte téměř okamžitě. Konečně můžete sešlápnout plyn a skoro bych řekla letět. Neslyšíte jediný nerovný povrch a navíc v Německu na některých úsecích není přikázaná maximální povolená rychlost. To mimo jiné znamená, že to jde.

  • Číst dále - zobrazit celý článek

    Přesto, když se trochu podíváme do historie, zjistíme, že tzv. „Salámová metoda“, způsob jak se u nás staví dálnice, se používala již od 60. let 20. století. Salámová metoda je jednoduše sázení na štěstí a okolnosti. Investoři staví dálnice pěkně kousek po kousku a vždy doufají, že jim na další kousek schválí povolení. I když se to zatím nestalo, výsledek by byl takový, že bychom měli dálnici, která by vedla do polí, čili je to dobrá metoda vydírání.

    Silnice, které jsou nekvalitní, mohou také ohrozit lidi na životech. Nejzranitelnější jsou například motorkáři. Vjetí do vyjetých kolejí na motorce může být osudné. Člověk nemá kolem sebe žádné plechy, které by ho chránily. Nebezpečné je to také v zimě. Sněhové jazyky a zmrzlá voda v kolejích tvoří z dálnice kluziště.

    Další aspekt, který je také důležitý, je ekologie. Neustálá výstavba mění krajinu, znečišťuje ovzduší a komplikuje migraci zvířat. Stavějí se alespoň tzv. ekotunely (přesypávané mosty pro zvěř).

    Neustálá oprava silnic a dálnic - Sublook.cz
    Co říkáte na tento článek? Napište svůj názor »

    Ohodnoťte článek

    Nakupte si, ale plaťte předem
    3.8.2015
    Výroba malých Jágrů a Backhamů
    31.7.2015
    Rodičovská dovolená: Práce pro muže nebo pro ženu?
    30.07.2015
    Samoživitelka se 6letým dítětem
    23.07.2015
    Jste princezny nebo na to kašlete?
    21.07.2015
    Neustálá oprava silnic a dálnic
    21.07.2015
    Šmejdi a MLM
    17.07.2015
    Žití na dluh
    16.07.2015
    Nebezpečí při cyklistických výletech s dětmi
    14.08.2015
    Když se učitelka setká se spratkem
    18.08.2015
    Starosti rodičů a chování dětí na výstavách a prohlídkách
    15.07.2015
    Běžný den maminky na rodičovské dovolené s dvouletým dítětem
    15.07.2015
    Následky lásky ve vztahu nadřízená podřízený
    14.07.2015
    Hurá na seno, ale pozor na levárny
    12.07.2015
    Jaké to je pracovat v call centru
    10.07.2015
    S věkem (a když máte rodinu) je přirozené tloustnout
    10.07.2015
    První rok na rodičovské dovolené
    07.07.2015
    Loupeže afrických exponátů
    06.07.2015
    Jaký mají život matky samoživitelky
    08.07.2015
    Porod
    07.07.2015
    Češi z pohledu finančních společností
    07.07.2015
    O nebezpečí free wifi nejen v restauraci
    18.08.2015
    Miloš Zeman a pohled na jeho politiku
    08.07.2015

    -->
    © 2015 SUBLOOK Všechna práva vyhrazena.
    Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí článků je bez souhlasu provozovatele zakázáno.